Az egyetemes Gnózis diadala

5000 Ft

Az egyetemes Gnózis diadala

Antonin Gadal

Ebben a könyvben a rózsakeresztesek és a katárok – és különösen Antonin Gadal, az utolsó katártriárka – közötti mély kapcsolat nézeteiről, valamint a szellemi örökség átvételéről vallanak a különböző szerzők, olykor nagyon személyes módon. Idézeteket olvashatunk Antonin Gadal, Jan van Rijckenborgh és Catharose de Petri írásaiból és személyes emlékeiből, valamint az Arany Rózsakereszt Szellemi Iskolájában az ötvenes években elhangzott beszédeikből. Számos fejezet taglalja a Grál, a katárok, és a gnosztikus-ezoterikus szimbólumok hátterét és jelentését. 

Szerző: Antonin Gadal
Kiadó: Lectorium Rosicrucianum
Kiadás éve: 2011
Oldalak száma: 256
Borító: Keménytáblás, ragasztókötött
ISBN: 978 963 7420 54 2
Kategória: Címke:

Leírás

A vigasztaló és megtisztító Szellem vallása éppen olyan idős, mint a világ maga, mint mindaz a fájdalom és szenvedés, melynek a sebeit be akarja gyógyítani. Már Krisztus előtt, az Ő hajnali derengéseként ragyogta be sugaraival India brahmanjait, Perzsia mágusait, Júdea esszénusait, a görögöket Püthagorasz és Platón által. Krisztus után Platón gondolkodói módszere, valamint Püthagorasz szívének bölcsessége nyomán nyilatkozik meg minden gnosztikusnál. Valentinusz és Alexandriai Baszileidosz nagy gnosztikusok voltak! Így őrzi meg Keleten a magasból származó ragyogóan szűzies lángját: mennyei ragyogást egy görög lámpásban. A Szellem e tiszta vallását Alexandria ihlette, de a neoplatonizmustól különbözik abban, hogy elutasít minden orfikus, homéroszi, olümposzi mitológiát és hagyományt, továbbá abban is, hogy János által a Krisztushoz kapcsolódik! Valódi Gnózisként elkülönül más gnosztikus mozgalmaktól, távolságot tart az eonoktól, abraxaszoktól éppúgy, mint a megszentségtelenített szimbólumoktól és kabbalisztikus számoktól. Krisztusi indíttatású, korábbi, mint a 325-ös níceai kereszténység. Nem fogadja el sem a zsidó könyveket, sem a zsidó indíttatású evangéliumokat, éppoly kevéssé a Konstantin császár uralma alatt alapított keresztény Egyház szimbolikáját, vagy a római teokrácia pogány pompáját. A János anyaág követőjeként válik ki a keresztény törzsből, s a Parakléta alkotó hittételével teremt valódi Kereszténységet. 

Érdekelhetnek még…