A Szent Grál öröksége (IV)
A Szellemi Iskola minden tanulójának, különösen a belső iskola tanulójának úgy kell kiindulnia, hogy világos fogalmat alkotott magának az előzőkben megbeszélt negatív kapcsolatról, legalábbis akkor, ha egyszer azt akarja majd mondani, hogy pozitívan tudatosan reagál arra, amit a Szellemi Iskola Gnózisnak nevez.
Tudjuk tehát, hogy minden tanulóban van egy mágneses, támogató erő, mely őt az aurikus lény felől tovább unszolja és nyugtalanítja az elhalálozás vermében. Ez a mágneses, hajszoló erő a plexus sacralison keresztül felszáll a kígyótűzoszlopban, majd betölti a „felső termet” a nyílt térben a homlokcsont mögött és ebből a felsőteremből kiindulva egész lényünket. A tanuló így felvétetik szinte egy lobogó tűzbe, mint valami tüzes kemencébe, olyan tűzbe, mely a lényt nem felemészti, hanem az embert életben tartja, szüntelen erős keresésre ösztönözve. Ez olyan folyamat, mely az embert születésétől kezdve foglalkoztathatja és kétségtelenül mindannyiónkat megragadott.
Tudjuk tehát, hogy a nyugtalanításnak ezt az égő tűzét a gnosztikus érintésből kifejlődő mágneses feszültségek okozzák, mindenekelőtt az érintésekre adott negatív reagálás, különösen mikrokozmoszunk előző lakóinak rossz reagálása. Ennek következtében keletkezik az emberben az a mágneses feszültség, amit a tartozás érzésének nevezhetnénk. Ezt a mágneses feszültséget, amelyet már több megbeszélésen elemeztünk Önöknek, összefoglalhatjuk a tartozás vagy bűn kifejezéssel. Tartozás vagy bűn a helytelen módon feldolgozott fényerő összpontosulása, olyan fényerőé, amelyet az ember maga hívott fel, de nagyon helytelenül vagy elvetendő viselkedéssel reagált rá.
És ez a hatalmas, ez az óriási a haláltermészetben: az emberiség szüntelenül erős, mágneses tartozásenergiát, bűnmennyiséget tenyészt a legkülönbözőbb fokozatokban és állapotokban, amely elől nincs menekvés. Valójában minden életmenet egy mágneses tartozásmennyiséget termel. Ez egy természeti folyamat, amelynek minden ember alá van vetve. Ez a dialektikus természet célja: Önt a tartozás, a bűn elemével kell szembesítenie. Bűnre pedig mindig bűnhődés következik. Ez a tartozás, az adósságfeszültség elveszítésére irányuló természettörvényszerű törekvés. Tehát mágneses erők ragadták meg az Önök életét, amelyekre Önök megpróbálnak reagálni, így keletkezik az Önök lénye, az Önök jelleme, a típusa. Egész életvitelüket Önök maguk erre hangolják. Ezért van oly sok különböző ember, akkor is, ha az úgynevezett különbségeket lényegében csoportosíthatjuk.
A bűnre a bűnhődés következik! Valamilyen módon mindannyian bűnhődünk vagy megkísérlünk bűnösségünkre, adósságérzetünkre valamiképpen válaszolni.
Ez tehát egy természettörvényszerű törekvés, amellyel megpróbáljuk a bűnösségérzetünket kirezegtetni és ezzel megszüntetni.
Emiatt minden ember olyan életvitel megválasztásával foglalkozik, amellyel pszichológiai tekintetben a legjobban és legközvetlenebbül követheti a karmikus ösztönt, hogy annak nyomását lehetőleg megkönnyítse.
Vannak olyan helyzetek, olyan pillanatok, amelyekben nyugodtnak, oly kiegyensúlyozottnak érzik magukat, amennyire csak az Önök számára lehetséges! Ezért megpróbálnak újra meg újra ezekhez a nyugodt pillanatokhoz jutni, hogy az adósság mágneses nyomásának érzetétől megszabaduljanak. Bizonyára megértik azonban, hogy ha az ember így harcol önmaga ellen, akkor ezek a pillanatok egyre ritkábbak lesznek, a felszabadultság érzését egyre ritkábban élhetik át.
Nagyon sok emberi viselkedésmód annak a természetösztönnek a következménye, hogy az adósságot lerója, a tartozás érzésétől megszabaduljon, saját bűne elől meneküljön és ezzel több kevesebb egyensúlyt teremtsen az életében.
Bűnnek és bűnhődésnek, az adósságnak és a lerovásának minden emberben közelebb kell kerülnie egymáshoz. Ezért minden embernek – különösen a papi embernek – pszichológusnak kell lennie. Nem nehéz azonban belátni, hogy a vezeklés, a bűnhődés, a lerovás a megfizetés fajtájától függően az adósságérzetet, a bűnérzetet még növelheti, ha ezt az érzetet, ezt a feszültséget nem a helyes irányba ösztönzik. Az emberiség, mindenekelőtt a művelt országokban, mélyen meggörnyedt a feszültségek alatt és minden elképzelhető módon, mások segítségével is, megpróbál ezektől a feszültségektől megmenekülni. A feszültségek okait sok pszichológus keresi és megkísérli az embereket egy kis szabadabb térhez juttatni! Ugye megérzik azonban, hogy ez sohasem vezethet megoldáshoz megszabadító értelemben?
A dialektikus pszichológia egy olyan fáradozás, amellyel az embert a dialektikában bizonyos színvonalon próbálják tartani. A bűn és bűnhődés problémája tekintetében csaknem az egész emberiség egy kísérleti állapotban van. Erre a nagy problémára azonban a dialektikában sohasem fog megoldást találni, vagyis a Szellemi Iskola kifejezése szerint: a rendszerünkben ható mágneses erők óriási hatalmi fejleményeire itt sohasem fog megoldási találni. Minden, valóban minden mágneses feszültségnek az emberiséget végül annak a világos megértéséhez kell elvezetnie, hogy csak egyetlen megoldás, egyetlen pszichológiai recept van a feszültségek feloszlatására: bele kell merülni a Szent Grál fényes világosságába.
Nos, fel lehetne tenni a kérdést: „Mi a legsúlyosabb bűn, mi a legnagyobb adósság?” Önök tudják, hogy az emberek, csoportosulások, népek és fajok erről különbözőképpen vélekednek. Bizonyos azonban, hogy mindazok a különbségek, ha eljön az idejük, annak a világos megértésébe olvadnak, hogy az egyáltalán elkövethető legnagyobb bűn az egyetemes igazságvilágosság ellen elkövetett vétek. Ez a legutolsó és legmélységesebb bűnfeszültség, amelybe egy ember keveredhet! Azért mondja a Szentírás, hogy a Szent Szellem ellen elkövetett bűnt nem lehet megbocsájtani. Az emberiség a haláltermészetben a bűn és bűnhődés sok fokozatán megy át egészen egy mélypontig! És ezen a mélyponton keletkezik a csaknem kibírhatatlan küzdelem, a félelmes megmozdulás, ennek sok nézetével, ahogyan ezt ismerjük a művelt országokban.
Jakob Böhme egyik régi iratában található egy veremnek a rajza. A verem fent nyitva van és a világosság besugárzik. A verem alján azonban az emberek megpróbálnak a falakon áttörni. A fentről leragyogó világosságot nem látják! Egész figyelmüket arra összpontosítják, hogy rést üthessenek a falba, kézzel lábbal a kövekbe kapaszkodnak és megkísérelnek a meredek és síkos falra felmászni. Ekkor pedig mi történik?
Talán megfigyeltek már valami rovart. Mászik felfelé, bizonyos pillanatban azonban visszaesik és lent újra kezdi. Ez a helyzet a mi világrendünk emberiségével is. Minden ember ezt csinálja, amíg meg nem ismerkedett a „tisztulás hegyével”.
Mindannyian át meg átvándorolunk a különböző pokoli körökön, ide és oda, amíg nem merünk felmászni a tisztulás hegyére. Ennek a következménye pedig mindig a mélypontra való visszaesés, mialatt a tartozás, az adósság, a bűnfeszültség egyre növekszik, mígnem elviselhetetlen teherré válik. Minden kutató lelket elvezetnek ehhez a ponthoz. Ha a dialektikus élet terhe egyre nehezebb lesz, akkor végül csak egy megoldás marad: a tisztulás hegyének a megmászása!
A tisztulásnak ezt a felfelé vezető útját kell az egyetlen kiútnak látniuk. A tisztulás hegyével kapcsolatban Szellemi Iskolánkban endúráról, önmegtagadásról beszélünk. Aki az endúra életét bátorkodik elfogadni, az meglátja a szeretet kötelét, amelyet a Szerzet leeresztett a verem aljáig. És az a kérdés, az a fontos, hogy a szeretetnek ezt a világító kötelét Ön meglátja-e ziláltságában és akarja-e, hagyja-e, hogy ez a fényerő beburkolja, s így bizonyos pillanatban kiemelje tér és idő fölé.
A Szent Grál örökhagyóinak akaratát mindenképpen teljesíteni kell, ahogyan a két utóbbi beszédben fejtegettük. Csak akkor állhat elő egyensúly bűn és bűnhődés között az emberben. Csak akkor lehel szó a bűnök megbocsátásáról. Csak akkor válhatnak valóra a miatyánk szavai: „Uram, bocsásd meg a mi vétkeinket”.
Önök közül sokan ismerik a folyamatot, többek között a személyiségfolyamatot, hogyan zárulnak le az aurikus lénytől a plexus sacralis-ig vezető kapuk. Itt ott mégis felütheti a fejét a kérdés: feltétlenül be kell-e járnunk a haláltermészetben minden pokoli kört a legmélyebb mélységekig? Mert képzeljék el, hogy minden nyomorúságunkhoz még azt is fel kell fedeznünk, hogy az útnak csak a felét tettük meg, vagy még kevesebbet.
Igen, erre a legmélyebb mélységekbe vezető útra abszolút szükség lenne, ha nem lenne a Gnózis, ha az üdvösség Szerzete nem lenne.
A Szent Grál örökhagyói azonban nem állnak meg minden további nélkül a pokoli mélység tetején az Ő szeretet fényköteleikkel, hanem Önökhöz jönnek, lejönnek Önökhöz, beburkolják Önöket és mindenkinek világító kezet nyújtanak, aki eléggé tudatában van a bűn feszültsége mibenlétének. És így jön létre a pozitív kapcsolat.
Bármilyen helyzetben is vannak pillanatnyilag, ezt a helyzetet azonnal a mélypontjukká tehetik. Életük jelen pillanata tehát minden további nélkül az Önök mélypontja lehet! De csak akkor, ha az Önhöz odatartott fénykötelet megragadják, ha hajlandók megfogni az Önökhöz nyújtott segítő kezet!
Hogy az Önök mélypontja ekkor mélyebben vagy magasabban van-e a testvéreikénél, az mindegy, mert pozitívan reagáltak a Szent Grál érintésére, pozitívan reagáltak az egyetemes világosság érintésére.
Van egy összpontosított fényerő, amelyben az Egyetemes Szerzetlánchoz tartozó testvérek mind részesülnek. Ez az összpontosított fényerő a Szent Grál és ennek a Szent Grálnak a lénye érinti meg Önöket! A Szent Grál a századok folyamán az erős, megváltó erő hatalmas összpontosulásává vált. Ez az Egyetemes Krisztus szidérikus vére. Ez egy olyan erős feszültségű tér, hogy semmihez sem hasonlítható.
A Szent Grált kehely vagy pohár jelképezi. Olykor szív, melyből élő vér csepeg. Ez a Gnózisnak a minden időkből összegyűjtött tőkéje. Ebből a múlhatatlan kincsből merítenek, hogy Önöket ragyogóan boldoggá tegyék. A megváltó erőnek ez az erős összpontosulása a katárok kincse: a rózsakereszt kincse, a rózsakereszté, mely minden században az örök aranycsináló volt – ez a Szent Grál kincse. Ez az egész szerzetlánc vagyona. Ez a vagyon, ez a képesség, az erősen megváltó erőnek ez az összpontosulása az a kincs is, amelyet az ifjú Gnosztikus Szerzetnek is rendelkezésére bocsájtottak, és amelynek gondnokául és nagymesteréül van Rijckenborgh urat rendelték!
Ez az elévülhetetlen kincs képes Önöket ragyogóan boldoggá tenni, mihelyt Önök képesek ebből felszabadítani valamit Önmagukban. Így áll fényesen és világosan előttünk: a Szent Grál öröksége. Mi, a belső fokok tagjai itt vagyunk együtt templomunkban, hogy ezt az örökséget felajánljuk Önöknek. Ennek érdekében ez a templom nagyon jól vezető légkörrel rendelkezik. Életüknek ebben a pillanatában tegyék a múltjukat ragyogó jelenné. Felajánlották Önöknek a Szent Grál örökségét.
A Szent Grál örökségét a Nap nem csak jelképezi, hanem a Szent Grál öröksége egy Nap. Ez egy hatalmas világosságtérség, amely Önöket szeretné befogadni.
Ennek a hatalmas fénytérnek öt nézete, öt vérjele van és ez az öt nézet alakot ölt az anyagban már megnyilvánult ötszörös Szellemi Iskolában is. A tizenkét sugár képét, amelyet Önök a szívükben és a fejükben hordanak, minden tizenkettes lánc valósággá teheti, mert a kép fölött a Gnózis napja ragyog!
Minden ifjú gnosztikus szerzet, amelyet az Egyetemes Szerzetlánc elfogadott és a fenséges naprendszerbe beenged, munkára jogosít, képes ezt a naperőt mindenkivel közölni, aki ezt meg akarja kapni, aki ezt a magasztos erőt hajlandó beengedni! Ez az erő szolgál a lélekújjászületésre, a léleknövekedésre, az arany naplélekruha megnyilvánítására, ez az Önök papi munkájának az ereje! A mágikus munka az Önök érdekében 1969. július 17-én csütörtökön kezdődött a haarlemi főtemplomban. Önöket már akkor eltalálta a Szent Grál ereje. A kegyelem nyílt szívét felajánlották Önöknek. A megváltó erőnek ebben az összpontosulásában ünnepelték Önökkel a szent úrvacsorát és ruházták át Önökre a pozitívan megváltó elemet. Végül pedig csütörtökön, 1969. július 17-én este a haarlemi főtemplomban állva, hűségesküjük alapján, megkapták a Szent Grál örökségét. Ezt az örökséget elfogadták, és ettől az órától kezdve tudták, hogy pozitívan megváltoztak. Az Arany Rózsakereszt Szellemi Iskolája pedig most vár az Önök igazán papi tetteire! Ez alatt azt szabad értenünk: teljes ismerettel a Szent Szellemrend-törvény figyelembevételével és a szent munkának engedelmeskedve. Akinek van füle, az hallja, hogy mit mond a Szellem a gyülekezetnek!
Catharose de Petri