A hetes szám
Időterek
Az idő olykor nagyon gyorsan telik. Hogy mily gyorsan, az megmutatkozik, ha az események gyors egymásutánját nézzük. Az óramutató cammogását figyelve viszont a dolog kihívóan lassúnak tűnik. Ha bizonyos időn belül különböző feladatokkal akarunk megbirkózni, akkor nemsokára kifutunk az időből. Életünket a világon semmi más sem befolyásolja oly erősen, mint az óra; ha viszont kitekintünk a mindennapin kívülre, akkor világok vonulnak el előttünk, míg el nem nyeli őket az Idő. Eközben bennünk az az izgató érzés keletkezik, hogy valami fejlődésben, egy forgalomban, valami fordulóban élünk.
Ugyanez a helyzet nagyobb viszonylatban az egész emberiség történelmével. Az időt asztrozófiailag időszakokra, korszakokra, fordulatokra vagy körökre és periódusokra osztják. Mindezek a beosztások a hetes számon alapulnak. Éppígy van hét kozmikus terület, és a testeknek, az atomnak, a mikrokozmosznak a bolygói kozmosznak és a makrokozmosznak is hétséges az alakja. Továbbá van a szellem hétszeres ki- és belélegzése. Mindezekből megmutatkozik Isten alkotásának kifürkészhetetlensége. Ősanyagnak, elektromágneses erők hullámainak áramlatai áradnak, érik el céljukat hibátlanul és keltenek bennlakó fejlődéseket. „Nincs üres tér.” A klasszikus rózsakeresztesek ezt már évszázadokkal ezelőtt megállapították. És mi is tudjuk, hogy a mindenség az ősanyag tengereivel és az atomok óceánjaival van tele. Ahogyan a Föld tengelyének forgó mozgását a Nap befolyása határozza meg, úgy a természet életét is az atomoknak a világűrből jövő áramlata alakítja. Az ember azt hiszi, hogy létezik. Azért hiszi, mert tud gondolkodni. De csak egy Isteni gondolatvillám miatt létezik. És az „Isten” szó is csak egy jelölés, annak a kimondhatatlannak a határozatlan körülírása, mely a semmiből alkot, és az alkotottat újra visszaveszi a semmibe. Ezt ragyogóan kifejezi Lao Ce Tao Te Kingjének 25. verse (Borrell fordítása szerint):
„Mielőtt ég és föld megjelent, egy határozatlan lény létezett. Zavartalan, mozdulatlan, anyagtalan, magában van, nem változik, mindenütt működik. Ő az ég-alattinak anyja. Nevét nem Ismerem.”
Az emberiség
Egy vég nélküli úton és utólag meghatározhatatlan kezdettel lépett fel az emberiség hét fajban, hét körben és hét időszakban a hétséges atommal. Az emberiség a semmiből jelent meg, valaminek tűnik, és újra a rejtettbe lép majd vissza. „Minden folyik”, állapítja meg a görög filozófus Herakleitosz. Mivel minden folyik, a folyó az átkelés után nem ugyanaz, mint azelőtt.
Az emberiség mítoszai azt mesélik, hogy a vetést a bölcsesség sárkányai hozták a földre, itt keresztezték a föld füveivel és ebből lett az emberiség tápláléka. A bölcsesség sárkányait másutt a tűz fiainak, az eredeti láng szolgáinak nevezik.
Az ember
Az ember eredetileg arra hivatott, hogy egy hétséges Istenemberré fejlődjön, a héthúrú Isteni hárfán játsszon és éneke a szent Hétszellem hangjai szerint csendüljön fel. Ez volt és mai is ez az érvényes terv. Így létezik az ember és hordja a hétséges ősatomot, az isteni vetőmagot, egy hétséges ígéretet. Így létezik a hétséges mikrokozmosz, melyet a hétséges makrokozmosz öléből keltettek. Az isteni vetés azonban földi fajtákkal keveredett. Most pedig arra hívják fel, hogy a szent tűzben hagyja magát az alkotás termésévé ötvözni.
Az ember tehát magában hordozza az idő kezdetét és végét, és az ideiglenességet. Egy ígérettel terhes, melynek elveszítése fenyegeti, s amelyet a nagy Gyógyító egy idő előtti haláltól akar megmenteni. Olyan ígéret ez, melyet számtalan vágyakozó próbál beváltani, amiért istenek és szolgáik küzdenek, és amiért szent tüzeket gyújtottak meg.
A Szellemi Iskola
A Szellemi Iskolának hét nézete, hét foka, hét állapota van. Ez az a templom, amelyben be lehet váltani a hétséges ígéretet. Az Arany Rózsakereszt Szellemi Iskolája hét fő gyújtópontot ismer. Ez az a hét csakra, annak az élő testnek a hét csakrája, amelyben a hétszer hét plexuskör hálóját építik; ez a hétszer hét plexuskör együtt egy tüzes, villámló idegvezetéket képez a Föld körül. Ez egy tágas, fényes, csillogó háló, melyet az élet tengerébe vetettek ki. Az anyagban az idén készül el a Szellemi Iskola élő testének hetedik főgyújtópontja, hetedik pecsétje. Az 1988-as év a hetes szám jegyében áll. A kabala a hetes számot „a megépült templom” fogalmával köti össze. Pithagórász számtanában a hetes az élethez vezető út jelképe. Egy másik számjelképtanban a hetes szám az anyag legyőzését képviseli. Évekig beszéltek a hetedik templomról és vártak rá. Ezt most a Foyer Catharose de Petri konferenciahelyen, a svájci Caux-ban építik meg és szentelik fel.
A hétséges világszerzet
Az árja korszak kezdetén, amikor Atlantisz utolsó ködfoszlányai feloszlottak, az emberiség egyenesen a nap sugárzásába került, és ennek következtében a szellemi napenergia besugárzásának hatósugarába is. Ekkor kezdődött meg a hold-erőknek és a holdlánc minden befolyásának a visszavonulása is. Most abban a különös időszakban élünk, amelyben a holderők és a holdistentiszteletek már nem tudnak erőt kifejteni. Az ember olyan pontra ért, amelyen ezek a befolyások teljesen lehetetlenné, s tökéletesen hasztalanná is váltak. Az évszázadok óta érvényes hitvallás – hagyományos értelemben – eltűnik, elolvad, mint a tavaszi hó. A régi holdistentiszteletek formái, amelyekhez az ismert egyházi közösségek szolgálatait is számítanunk kell, szintén komoly életkrízisbe kerültek.
Az énember
Az énember felnőtt lett. Az „énkorszak” kifejezés is erről tanúskodik. Nyíltan írnak és beszélnek erről. Az ember vágyfajtája szabad kezet kapott és az élessé vált ésszel egyetemben az embert és a természetet a szakadék szélére viszi. A veszélyek és kockázatok oly nagyok lettek, hogy a világ vezető politikusai közösen próbálják elejét venni a világválságnak és megakadályozni a katasztrófát. A kormányfők, Gorbacsov és Reagan fellépése az egész világ előtt világosan ezt mutatja. Mi a helyzet? „Amerika felbomlik” – írta nemrégen B. Tuchmann történész a New York Times-ban. Amit ott ecsetel, az tulajdonképpen az egész világra érvényes, mely valóban a bomlás jeleit mutatja. „Úgy látszik, hogy a jó és a gonosz különbségének, megérzése társadalmunkból elpárolgott, mintha a második világháború után egy ködös éjszakán egyszerűen megszökött volna. Az egész fogalom tudata annyira tárgytalanná vált, hogy aki ezen elgondolkozik, azt a fiatalabbak azonnal régimódinak, reakciósnak és elmeszesedettnek nevezik.” Azt i írja, hogy „a képernyő, a TV lett a nép vezére. Egy olyan világban, mely egyre bonyolultabb, s amelyben egyre képzettebb és tájékozottabb kormányfőkre és vezető hivatalnokokra van szükség, nem elégedhetünk meg olyanokkal, akiknek egyetlen érdeme a képernyőn való megjelenés. Bármennyire is sajnálom, meg kell mondanom, hogy hazugság és csalás annyira bevett szokássá vált, a TV- ben mutatják, nyilvánosan elfogadják és alkalmazzák, hogy már senki sem ütközik meg benne. A világ oly gazdag lett rémképekben, hogy ez még a kannibálokat is megborzongtatja”.
Valóban, az ember egy meleg vérű állatnak bizonyul, amelyből a meleg érzület, a vonzódás, úgy látszik eltűnik. Időszámításunk kezdetén történt a harmincharmadik isteni besugárzás az árja korszakban. Többek között a kozmikus Krisztuserőnek erről a 33. besugárzásáról tájékoztat Jan van Rijckenborgh Dei Gloria Intacta című könyve. Ez a hétszeres világszerzet, az emberiségszerzet fellépésének az időpontja is. Azóta a kísérő holderők erre a Szerzetre hagyták az emberiség vezetését. E Szerzet tagjai valóban és igazán egy szerzetet, egy testvérséget képeznek. Tagjai azok, akik a Krisztusban való teljes megszabadulásban és világmegtagadásban állnak, és a világnak és emberiségnek mentő kezet nyújtanak az Egyetemes Szerzetlánc nevében. Erre a feladatra hivatottak, s most megpróbálják „a földekről behordani a termést”. Ha eljött az aratás Ideje, akkor aratnak, hogy azután a „szántót” előkészítsék az újabb vetési és növekvési időszakra. A Dei Gloria Intacta az 1955-től 2658-ig tartó időszakot nevezi annak a periódusnak, amelynek folyamán a különböző kiválasztási és aratási folyamatok fognak kifejlődni. Miután a krízis fekete felhői tornyosulnak, esetleg egy új korszak előtt állunk? Megkezdődik-e az ezeréves birodalom, melyről a jelenések könyve ír, s amely akkor jön, miután bajok, háborúk és háborús hírek vonultak el az emberiség fölött?
Az új idő
Sokan várnak az új időre, reményüket sokan vetik az új időszakba, a New Age-be. Az akvárius-korszak, a Vízöntő-korszak ötletét a New Age-gondolat szorítja ki. Folyamatosan, de aránylag gyorsan hódít teret ez az irányzat a társadalomban, kezdi mindenütt megvetni a lábát. Nagy csoportok alakulnak, melyek erősen foglalkoznak asztrológiával, meditálással, jógával, szellemi gyarapítótechnikákkal, a paranormálissal és paranormális gyógymódokkal, csakkákkal, aurákkal, regressziós gyógymódokkal, látnoksággal és számtalan ezoterikus irányzattal.
Ennél segítségül veszik az aurafényképezést, samadhi tankokat, blo-feedback-készülékeket, elektronikus varázsvesszőt, asztrológiai számítógép-programokat, auramérő műszereket, gurukat video-szalagon, jógatanfolyamokat magnószalagon, stb., stb. Mindezeket a jelenségeket a New Age-gondolattal kell kapcsolatban látnunk, és ezt az egész mozgalmat teljesen beleszövik és beleolvasztják a mindennapi életbe és a társadalomba. A New Age-filozófiát szinte esernyőként tartják az emberiség fölé, holott a Vízöntö-korszak jóformán még alig kezdődött el.
Itt szellemi haladásról beszélhetünk-e, vagy éppenséggel szellemi hanyatlásról? Kahlil Gibran, Mikhail Naimynak, Mirdad könyve szerzőjének egykori barátja azt írta egyszer: „Apálykor egy sort írtam a parti homokba; egész szívemet és egész elmémet belefektettem. Dagálykor visszatértem és lekuporodtam: a laza homokban nem találtam semmit a tudatlanságon kívül”. Olyan korszakban élünk, amelyben a nagy világfolyó új irányt, új medret keres, hogy a régit az Őstermészet eltorlaszolhassa. Az Arany Rózsakereszt Szellemi Iskolája ott van, ahol a padok elágaznak. A nagy változás örvényeiben felemeli a hangját a mennydörögve áradó vizek fölött, hogy azokat, akik a hangját meg tudják hallani, az igazán új időkre hívja fel. Mi látja el ezt a hangot a megfelelő erővel és egy mágneses, mágikus hívás áthatóképességével? Erre csak egy válasz van: a szeretet Krisztusban. Ebben a szeretetben szabad részesülnünk, ha véghez tudjuk vinni a tökéletes áldozatot, az önfeláldozást a koponyák hegyén, a saját kálváriahegyünkön. Csakis ezután az abszolút Krisztusban-önfeláldozás után következhet be a feltámadás a Krisztus erőterében. Ez azt jelenti, hogy az ember képes tudatosan beleilleszkedni a hétszeres Világszerzetbe, s hogy ezt szabad is megtennie. És csakis ez a Szerzet vezetheti az emberiséget tovább az elkövetkező időkben.
Az út
A szenvedés útja ez? Nem, hanem örömmenet. A keresztrefeszített Krisztus a szolgájában gyújtópontra talált, ahonnan dinamikusan kisugározhat. Ez egy örömteli menet, mert a keresztrefeszített Krisztus világosság, tiszta, sugárzó ősvilágosság és egy erő, mely az ősatomon, a szellemszikra-atomon keresztül elszabadul, ha a személyiségember az énjét teljesen feláldozza. Lao Ce ezt a következőképpen írja le a Tao Te King 10. fejezetében (Borrell fordítása szerint): „Aki az animálisat a szelleminek veti alá, akaratát az egy dologra – ez Tao – irányulva tarthatja, úgy hogy nem oszlik szét a világi dolgok között. Megszelídíti az életerejét, míg engedelmes és fogékony nem lesz, mint az újszülött gyermek. Ha belső látását világossá és tisztává teszi, az ész sötétségeitől és kétségeitől mentessé, akkor megszabadul az ész sötétségeitől és kétségeitől, és erkölcsi hibáktól mentes lesz. Ha a népet (felebarátait) szeretve kormányozza a birodalmat, akkor ő vu-vej lehet. Olyan lesz, mint a kotló, mely tökéletesen nyugodt, mialatt a természet folyamatai tovább haladnak. Ha világossága mindenütt áthatol, akkor szinte tudatlan lehet. A dolgokat előreviszi és táplálja. Elősegíti, anélkül, hogy birtokolná azokat. Szaporít és sokszoroz, jutalomra nem számítva. Kormányozza őket, de nem tekinti magát mesterüknek. Ez az, amit a rejtélyes erénynek neveznek.”
A Szellemi Vezetőség