Az új életvitel a Gnózis égisze alatt I.
Az Arany Rózsakereszt Szellemi Iskolájában a tanulót megismertetik a halál természetének lényegével. Annak az életterületnek a lényegével, ahol a létért való küzdelem zajlik, ahol gyengeség, betegség, és halál részesei vagyunk. Melynek rabszolgái lettünk, mivel magunk is minden porcikánkban ebből a természetből állunk.
A legkisebb értelme sincs tehát fellázadni ez ellen, mert amilyen a dialektikus természet, olyanok vagyunk mi is emberek. Hasonlóképpen, ahogy megsemmisül ez a termeszét, úgy megyünk tönkre mi is, együtt a kísértésekkel, melyek életszféránkkal vannak összekötve.
Sok éve beszél már a Szellemi Iskola ezekről az adottságokról és felszólítja tanulóit, lépjenek a lélekújjászületés ösvényére, hogy felismerjék az egész dialektikus lét valóságát.
Bár a dialektika csak a születést, kivirágzást és elmúlást mutatja, s ezen keresztül semmi sem lehet benne maradandó, egész biztos mégsincs úgy, hogy minden fajdalomnak, bánatnak, nyomorúságnak és bűnnek, aminek az ember naponta ki van téve, feltétlenül a dialektikából kell származnia.
Az ok és okozat törvénye, mely szerint „amint vetsz, úgy aratsz”, az ember saját felelősségére utal. Ezt a törvényszerűséget a föld szférájának kisugárzása tartja fenn. Egy emberélet teljes szintézisét felveszi a földszféra, és azt mint őstípust, mint vérlelket kisugározza egy következő emberéletre.
A mikrokozmosz megrakodva egy előző emberélet feljegyzéseivel, leszáll a magasabb elektromagnetikus régiókból a mi életszféránkba, hogy egy megfelelő személyiséget keressen, életprocesszusának folytatása céljából.
Így láthatjuk, hogyan bonyolódik le a következő program:
A szülők egy gyermeket nemzenek, mely az ő természetük véréből élni kezd.
Ennek alapján még a leszületés előtti életben magába szív egy őstípust, vagy „vérlelket”, amit körülvesz egy mikrokozmosz.
Ilyen körülmények között érthető, hogy az egész emberiség magatartása a szokásos természetet egy gonosz természetté alakíthatja, mely háborúkat és a megszokott életkörülmények széthullását, szétesését idézheti elő. Ha tehát a halál természetéről beszélünk, egyúttal utalnunk kell erős hanyatlásának okára.
Természetünk és planetáris megnyilvánulásaink lényünk legmélyében nem gonoszak, vagy rosszak. Viszont az életterület, melyben élünk, dialektikus.
Ha az ember nem követ el erőszakot a természeten, úgy az se követ el vele szemben erőszakot; igen, a természettel összhangban van, bár a dialektikus szférában.
A természet ugyanis a cél eszköze. A természet felett, a természettel és a természeten keresztül lehet ugyanis a megszabadító célt elérni, mely az emberi megnyilvánulás alapja.
A természet része az alkotótervnek. Mihelyt azonban mint egyetlen és kizárólagos célnak tekintik, minden a visszájára fordul, s ez ellen a természet fellázad. Ezért arra szolgál a dialektika, hogy megakadályozza az emberiséget a természet mozdulatlanná való átalakításában, melyen keresztül az egész teremtési terv stagnálna.
Ha mindezt jól meggondoljuk és magatartásunkat erre a követelményre építjük fel, akkor elérjük a nagy célt, amit az emberiség elé kitűztek, Isten gyermekseregének szabadságát.
Ezért jó lesz egyszer ezt a magatartási módot közelebbről is áttanulmányozni, lehetőségeit mérlegelni, és a konzekvenciát levonni, hogy mindezt megvalósíthassuk.
Az új földi mennyország:
Először a mi duplabolygónk valóságára szeretnénk utalni: a Földre, és a legtöbb ember számára teljesen ismeretlen, új földi mennyországra.
A földi mennyország az, melybe egyszer minden valódi rózsakeresztes szeretné magát belesüllyedni látni.
Szó sincs azonban két bolygóról. A földi mennyország a teremtés koronája, Isten gyermekeinek fő lakhelye, ahol az „igazi embert” meg lehet majd találni, és ahol utóbbi az egész makrokozmosszal találkozik. Egész dialektikus életterületünk ennek az egész rendszernek legfeljebb alterületének, strátumának nevezhető.
Ebben az „alterületben” fejlődik ki a SZEMÉLYISÉG. A földi menyországban, vagy „természetfelettiben” születik majd meg a szűzies szellem, vagy „mikrokozmosz”.
Ezt a kettőt eggyé kell varázsolni! Az összekötő kapocs a „harmadik nézet”; a LÉLEK, vagy a gondolattest. A LELKEN keresztül a kettő eggyékovácsolódik. Az élő lelken át jut el az ember az „alterület”-ből a „természetfeletti”-be, a földi mennyországba, megérkezik az igazi APAI HÁZBA.
Mielőtt azonban erre sor kerülne, a mikrokozmosz minden életfolyamatánál önmagába ütközik; leszáll a személyiséghez, hogy beléitassa a célt, a transzfigurációt, átalakulást, hogy méltó lehessen a szűzies szellem szülőföldjére, s felemelkedhessen a mikrokozmosz ATYAI HÁZÁBA. Ehhez természetszerűen szükséges, hogy a személyiség kezdetben a dialektikus szférában éljen-.
Az önmegvalósítás követelményei:
A mikrokozmosz nagy céljának megvalósításához a személyiségnek előbb fejlődési folyamatok garmadán kell keresztül mennie, aminek során tisztában kell lennie azzal, hogy az egész fejlődési lánc, a kezdettől az utolsó simításokig egy animális fejlődés.
Egy ember csak akkor lép ki először állati életkörülményeiből, ha lélekben felemelkedett és szellemével összekapcsolódott. Ha ez még nem lehetséges, úgy az ember egy animális lény marad, tisztán a természet produkciója, mint az állati birodalom lényei.
Így láthatjuk, évszázadokon keresztül hogyan folytatódik az ember fejlődése. A primitív, plump, állati lénytől kezdve az érzékszerveknek mindig finomabbá és finomabbá kell válniuk egy bizonyos cél eléréséig.
A fejlődés számos emberöltőn keresztül folytatódik. Nem egy automatikus evolúcióról van szó, mivel ez a folyamat mindig az ÖNMEGVALÓSÍTÁS függvénye.
Automatikus fejlődéssel kezdődik, a lélek kibontakozásáig, az önmegvalósítás szerint gyorsabban, vagy lassabban. Az önmegvalósításon keresztül kell a személyiségnek a nagy EGGYÉVÁLÁST előkészítenie.
Az eggyéválas tehát nem magától következik be. Lelkiismerete és kemény munkát követel tőlünk!
Hogy miért kemény munkát ?
Mert mi dialektikus emberek kimondhatatlanul hosszú ideje időzünk ebben az alantas természetben, miáltal személyiségünk erősen megkristályosodott.
A szívszentélyt ás a főszentélyt egy létállapotba kell hozni, mely lehetővé teszi, hogy a lélekközvetítőket, a lélek-hercegeket fogadhassuk.
Ehhez a szív KUNDALINIJÁT fel kell szabadítani, hogy a rózsaerőn, a szív kígyóerején /”Schlangenkraft”/ keresztül a léleknek, majd a szellemnek otthont adhassunk.
Röviden, ez egy alkímiai folyamat, amit ezért „Rózsakereszt Keresztély alkímiai menyegzőjének” neveznek, vagy „Krisztus megszületésének az emberben”, vagy „a rózsa és kereszt útjának”.
Ez a MEGNYILVÁNULÁS, az Isteni Apokalipszis az apa és fiú eggyé válása az APAI HÁZBAN!